04 decembrie 2011

Pâte à choux

Pâte à choux
cu umplutura de pate

 sau 

Pufuri cu pate



E sambata si imi doresc altceva la masa de pranz. Vreau sa fie un iz francez, asa ca incep sa caut o reteta de antreu. Asta e, antreul schimba cu totul perspectiva mesei de pranz.  
Acum, vreau ceva usor si artistic in acelasi timp. Caut... caut si gasesc ceva care arata festiv - choux. Acum umplutura imi da de gandit, ca nu vreau ca antreul sa fie dulce, si am facut o umplutura da pate pufos. Sa fie cu adevarat o pufosenie.


Ingrediente alese cu grija:

Choux:
- 100 gr. unt
- 125 gr. faina
- 4 oua
- 250 ml. apa
- sare

Umplutura:
- o cutie de pate mare
- 2 linguri unt moale
- 1 galbenus fiert tare
- 1 lingurita mustar
- sare, piper
- tarhon

Preparare:

Pentru pufuri, amestecam intr-o oala apa, untul si sarea si le fierbem la foc potrivit pana incepe sa clocoteasca. Apoi indepartam de pe foc si adaugam toata faina amestecand energic cu un tel. Lasam usor la racit si la final adaugam si oualele intr-un mod special, adica incorporam pe rand fiecare ou si amestecam foarte bine pentru incorporare. Dupa ce le-am teminat aluatul trebuie sa fie potrivit de consistent. 



Cu ajutorul unui pos facem pufurile intr-o tava acoperita cu hartie de copt. Sa fie cu suficient spatiu intre ele. Dam la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 25 min. Trebuie sa fie bine umflate. 




Pentru umplutura, nimic mai simplu. Intr-un castron punem pateul, adaugam untul topit, mustarul , galbenusul fiert si condimentele. Amestecm bine cu mixerul si asta este.



Cand s-au copt choux-urile si s-au racit complet, le taim un capacel si umplem cu pasta de pate.  Ne ies niste antreuri grozave.


Bon appetit!



7 comentarii:

Anonim spunea...

In loc de pate de cumparat poti sa faci un pate de casa din ficatei si atunci e si mai sanatoasa masa de pranz :)

Andreea Alina spunea...

E o idee buna :)

miremirc spunea...

Mie imi place si asa :D

Miha spunea...

Craciun fericit! :)

Anonim spunea...

Buna ziua, la ce temperatura ati copt choux-urile? Multumesc!

Andreea Alina spunea...

Buna ziua, in cuptorul meu eu pun cam la 180 maxim 200grade.

Andreea Alina spunea...

Buna ziua, in cuptorul meu eu pun cam la 180 maxim 200grade.

Trimiteți un comentariu