17 septembrie 2012

Gogosari murati



Vine toamna bine imi pare.. eu am loc in camara. Ne pregatim de iarna cu diverse borcane de muraturi si gemuri. Pana acum n-am mai indraznit sa pun gogosari. Singurul motiv este ca nu am cumparat gogosari pentru murat .



Ingrediente alese cu grija:

- 10 kg gogosari taiati si curatati
- 600gr. sare
- 600gr. zahar
- otet ( depinde cata zeama isi lasa)
- hrean
- mustar boabe
- usturoi
- piper boabe
- cateva crengute de cires cu tot cu frunze




Preparare:

Dupa cum spuneam, pregatim gogosarii. ii taiem si curatam de seminte si cotoare. II cantarim abia acum  ca sa stabilim cu exactitate restul cantitatilor. Se aseaza cat mai frumos in ceva tavi. Se presara sarea si zaharul peste ei si ii lasam pana a doua zi la inmuiat. Din cand in cand putem sa ii amestecam.

A doua zi scugem zeama lasata si o cantarim. Ce cantitate reiese atata punem si otet.




Borcanele bine dichisite se umplu usurel cu gogosarii, usturoi, hrean, boabe. 

Sa fie bine indesate toate. Apoi punem amestecul de zeama si otet. Asezam la sfarsit crengutele de cires si sigilam bine borcanele si sunt perfecte pentru iarna.





2 comentarii:

Nicol spunea...

Te astept cu drag la Provocarea Dulce Romanie - editia septembrie 2012, a carei tema e "De-ale camarii"!

Unknown spunea...

Foarte frumoasa prezentare!

Trimiteți un comentariu