26 octombrie 2011

Placinta cu pui si ciuperci



Placinta cu pui si ciuperci



Cand esti intr-una din zilele fara inspiratie si ai cateva ingrediente potrivite in casa poti face cu adevarat ceva minunat si in acelasi timp foarte usor. Eu aseara aveam un aluat de foietaj si pur si simplu nu stiam cum sa-l mai fac. Mi-am aruncat o privire in frigider nimic nu ma inspira, si apoi mi-am amintit ca vazusem la un moment dat pe un blog foarte dragut ( blogul Laurei Sava) , exact in titlul de prezentare o minuntie cu foietaj. M-am mai uitat odata bine in frigider sa vad cu ce pot combina eu, si am gasit exact acele alimente pe care de regula le tin pentru "zile negre". 

Ingrediente alese cu grija:

- un pachet aluat foietaj
- o bucata pastrama pui ( cca 250-300 gr.)
- o cutie ciuperci feliate
- cascaval ras
- 3 albusuri + 1ou pentru uns
- o ceapa mare
- piper si putin chili

Preparare:

Pentru preparare nu am prea multe de povestit. Se ia aluatul si se intinde bine.

Pastrama de pui se taie cubulete mici, ceapa o tocam fin, iar cascavalul trebuie ras pe razatoarea mica. Albusurile sa fie batute spuma.Doar cele 3 albusuri. Se amesteca toate ingredientele bine, lasand albusurile ultimele pentru a nu se strica. Se ia toata compozitia si se aseaza pe centrul foii de aluat ca in imaginea de mai jos. Dupa ce am asezat taiem marginile in 10-12 felii egale.



 Incepem sa le impaturim pana ce cuprindem toata compozitia.



 La final ungem pe deasupra cu oul batut. Eu am adaugat si o lingura de smantana pentru a fi mai cremos.


Am adaugat si putin mac.

Si punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor pana ce capata o culoare frumos aurie. Cuptorul de preferat sa fie incins inainte.


Se taie foarte usor , de preferat sa o lasam 5 minute dupa ce i-am stins focul.






2 comentarii:

Miha spunea...

Ce idee faina! Tare pofta mi s-a facut! :))

Andreea Alina spunea...

Ma bucur ca iti place :)

Trimiteți un comentariu