07 ianuarie 2012

Grisine cu dovleac





Provocarea adusa de o indragita blogarita culinara Ama  a fost o idee minunata. Despre ce vorbesc? Despre un joc intre foarte multe bloguri culinare romanesti care se desfasoara in fiecare luna. Cum spuneam mai devreme, Ama a fost cea care l-a lansat si ea a distribuit in secret fiecaruia cate un alt blog, pe care trebuie sa-l "rasfoiasca" si sa aleaga o reteta, iar apoi va trebuii sa expuna reteta incercata in blogul propriu.

Astfel, mie mi-a revenit in aceasta luna blogul Danielei  care se numeste simplu Vegetarian gustos si sanatos. Ma bucura foarte mult faptul ca am dat peste acest blog pentru ca in general nu sunt o adepta vegetariana si chiar ma gandeam daca ma pot descurca cu cine stie ce minunatii fara carna,lapte, branzaturi. Dar am descoperit ca sunt o groaza de alternative pe care eu le evitam 100%. Din multe minunatii de pe site, eu am ales ceva usor de realizat si anume, grisine cu dovleac. 





Ingrediente alese cu grija:
  
440 gr faina de panificatie 
120 ml lapte de soia 
120 gr dovleac fiert la aburi 
50 ml ulei de masline virgin 
20 gr miere 
20 gr sare (mie personal mi s-a parut sarate, dar la cei din casa nu li s-a parut sarate) 
8 gr drojdie proaspata 





Preparare: 

Se framanta toate ingredientele cu exceptia sarei, sarea se adauga dupa 10 min de framantat, si se mai framanta inca 5 min. 




 Se lasa la dospit 90 min.
Dupa care se portioneaza coca in bucati de 30 gr (recomand chiar si 20 de grame, cu cat sunt mai subtiri cu atat sunt mai crocante). Se ruleaza pe masa presarata cu gris, susan, mac... cu ce dorim. 
Se pune in tava unsa, sau cu hartie de copt/ silicon.Se lasa la dospit cam 10 min acoperit cu un prosop.


Dupa care se introduce in cuptorul preincalzit la 220ºC, si se coace timp de aprox 15-20 min, pana cand se rumenesc frumos.


Pofta buna!

3 comentarii:

Unknown spunea...

Ma bucur ca ai gasit ceva care sa-ti faca cu ochiul!
Asa e, fiecare primeste mesajul lui Ama cu multe emotii, dupa, incepe cautarea...
Ma bucur ca au fost pe placul vostru grisinele, si la ai mei le-au placut, dar si eu sunt de aceeas parere cu tine, sunt putin sarate. Dar la ai mei le plac asa, e un fel de snaks...
Pe curand.

langmina spunea...

Wauuu,ce bine arata!

Andreea Alina spunea...

Si sunt foarte bune.

Trimiteți un comentariu