23 august 2010

Curcan la cuptor


Friptură de curcan la cuptor


Ingrediente alese cu grijă:

- un piept de curcan împărţit în 2

Pentru marinată:

-un pahar vin alb
-2 linguri ulei măsline
-un morcov
-câteva foi de dafin
-piper boabe



Pentru copt:

-2 căţei usturoi
-cimbru
-busuioc
-boia de ardei dulce
-sare
-100 g unt
-30 ml vin alb




Preparare :

Pieptul de curcan proaspăt l-am pus la marinat pentru 10-12ore. Eu l-am pus dimineaţa şi seara l-am gătit.

Se scoate din marinată şi se pune într-o tavă cu puţină apă. Se dă la cuptor pentru cca 1 oră.



Între timp se pregăteşte "crusta".

Untul se topeşte într-o crăticioară. După topire se adaugă sarea, cimbrul, busuiocul, boiaua şi usturoiul tocat mărunt. Se amestecă totul foarte bine.

La sfârşitul orei de stat la cuptor, se scoate tava şi se unge carnea cu jumătate din compoziţia de uns.
Am adăugat în tavă şi salvie proaspătă.

Se dă iar la cuptor pentru încă jumătate de oră. Apoi iar se scoate şi se unge carnea cu restul compoziţiei de condimente.

Se lasă la cuptor până se coace bine de tot.

Pentru încercat , eu folosesc furculiţa să văd cât de bine se pătrunde.

Se serveşte cu garnitură de cartofi piure şi sosul din tavă strecurat. Este absolut delicios.



Poftă bună!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu