09 septembrie 2010

Tort cu mousse de pepene



Tort cu mousse de pepene galben


Dat fiind ca a fost ziua mea de naştere, am vrut să fac un tort pe gustul meu: blat pufos şi cremă gustoasă şi răcoroasă. La partea de design am greşit un pic dar sper să nu fi-ţi prea critici cu mine.

Ingrediente cu grijă alese pentru blat:

-6 ouă
-160 grame zahăr
-120 grame făină
-40 grame cacao
- un praf de sare




Preparare blat:

Într-un vas mai mare se bat ouăle cu zahărul şi un praf de sare până îşi triplează volumul.

Cacao o amestecăm cu făina şi punem în ploaie peste compoziţie, amestecând uşor cu o lingură de lemn doar de sus în jos .


Ungem cu unt tava de copt. Aici este de preferat să avem tavă cu pereţii detaşabili. Diametrul tăvii mele este de 26cm. Aşezăm compoziţia şi dăm la cuptorul încins la 180grade pentru cca.30minute.


Lasăm să se răcească şi abia apoi detaşăm pereţii tăvii.



Ingrediente alese cu grijă pentru mousse:
- un pepene galben de 1kg ( să nu fie prea zemos)
-175 grame zahăr pudră
- 3 foi de gelatină ( sau 3 plicuri gelatină granulată)
- esenţă de lămâie
- 200 ml frişcă lichidă



Preparare mousse:

Pepenele se curăţă de coajă şi seminţe, se taie cubuleţe şi il facem pastă în blender.
Punem la înmuiat gelatina, 3 foi în 210 ml apă.


Pasta de pepene se amestecă cu zahărul pudră ,cu esenţa de lămâie şi împreună cu gelatina punem la frigier să se răcească.


Batem tare frişca şi apoi amestecăm cu pasta de pepene. Omogenizăm şi lăsăm la frigider până pregătim blatul.



Sirop pentru blat:

- 200ml apă
- 2 linguri zahăr
- esenţă lămâie

Pe foc se pune apa la fiert, adăugăm zahărul, amestecăm până la topirea lui completă şi apoi esenţă. Lăsăm puţin să se mai răcească şi apoi însiropăm blatul.

Blatul răcit se taie în 3 felii egale. Se însiropează fiecare felie pe parcurs ce aşezăm în formă. Se aşează primul blat apoi crema, apoi iar blat apoi cremă şi aşa cum e îl dăm la frigider până a doua zi sau cel puţin pentru 5 ore.

Felia de blat rămasă o acoperim să nu se usuce şi o să fie deasupra tortului.


Ingrediente pentru decor:

- cel puţin 500ml friscă lichidă
- colorant alimentar roşu/roz
- colorant alimentar galben

Frişca se bate tare cu mixerul şi apoi împărţim în funcţie de cum se doreşte decorul. O parte din frişcă amestecăm cu câteva picături colorant roşu iar cealaltă cu câteva picături galbene.

Decorăm după bunul nostru plac. Eu am pus partea galbenă ca bază, iar partea roz doar pentru margini şi scris. Aici am greşit ca nu mi-a ajuns suficient de mult frisca pentru bază şi din loc în loc se mai vede puţin blatul.





Tortul este delicios cu acest mousse de pepene.

Poftă bună!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu